27/11/2022

Ghidul profesorului – tot ce trebuie să știi ca să organizezi o vizită cu elevii

În primul rând, verificați programul de vizitare! Observatorul este deschis de marți până sâmbătă, de la ora 14.

Dacă doriți să vedeți cerul de noapte prin telescop trebuie să veniți seara, începând cu ora 19, în funcție de anotimp.

Biletul de intrare în observator este de 5 lei, cu reducere, și 10 lei, adult. Copii sub 7 ani nu plătesc. Cu acest bilet, se poate vizita expoziția permanentă „Descoperim împreună Universul” (compusă din două încăperi: sala planetelor și sala stelelor). Tot cu acest bilet se fac și observațiile astronomice.

Expoziția de astronomie

Cele două săli de expoziție conțin panouri luminoase cu informații despre sistemul solar, planete, formarea universului, misiunile spațiale, asteroizi, stele, evoluția stelelor și formarea lor.

Sala planetelor din expoziția de astronomie

Expoziția conține texte ușoare care nu necesită cunoștințe în domeniul fizicii sau astronomiei, fiind realizată de angajații Observatorului.

De obicei în cadrul muzeelor există ghidaj. La noi, din cauza spațiului mic de expunere, orice vizitator ghidajul plătit de dumneavoastră, drept pentru care nu putem oferi un asemenea serviciu.

Aveți, însă, ghidaj gratuit pe terasă, la telescoape.

Specialiștii sunt în sediu pe timpul programului și vă pot răspunde la orice întrebare aveți, dar vă sfătuim sa citiți singuri și să înțelegeți.

Observații astronomice

Observațiile nocturne se fac seara, după apusul Soarelui. Toate se fac de pe terasa observatorului, de afară.

Cerul trebuie sa fie senin pentru observații. Nu putem controla norii, iar cu instrumentele astronomice nu se poate observa prin nori. Dacă cerul este acoperit, nu putem observa nimic. Dacă sunt nori, instrumentele nu se scot pe terasă. De aceea vă sfătuim să alegeți o zi senină.

Din păcate prognozele meteo nu au precizie mare cu mai mult timp de 2-3 zile înainte să veniți la Observator.

Durata zilei diferă în fiecare anotimp. Pentru ca vara, Soarele apune mai târziu cele nocturne încep în jurul orei 20:30.

În timpul iernii observațiile nocturne încep în jurul orei 19.

Contactează-ne înainte

Ultimul pas, contactați-ne pentru rezervare!

Programările se fac doar în timpul programului de lucru de miercuri-duminică. Suntem activi pe email, Facebook, sau formularul de contact pentru programări.

Pentru o rezervare avem nevoie de următoarele informații:

• școala de unde veniți sau un nume pe care sa facem rezervarea;
  • numărul de persoane care va însoțesc;
  • vârsta medie a grupului;
  • activitățile la care doriți sa participați;
  • telefon de contact.

Formular de contact

Dacă reprezinți un grup numeros (peste 20 de persoane) ne poți spune când dorești să vii la noi prin formularul de mai jos. Răspunsul nostru nu va veni imediat pentru că suntem doar câțiva oameni și avem și alte activități, dar răspundem în maxim două zile.