Noaptea Muzeelor - 20 mai 2017

EVENIMENT SPECIAL:
22:00 - 24:00 - Concert cu Arlinda Morava, soprana ?i Bucharest Ladies Cvintet

OBSERVATORUL ASTRONOMIC „AMIRAL VASILE URSEANU”
Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” este primul Observator Astronomic deschis publicului larg din România. Istoria sa începe odata cu aparitia revistei Orion, în care Victor Anestin lanseaza initiativa formarii unei societati nationale care sa reuneasca pasionati ai cerului. Astfel, în anul 1907 ia fiinta Societatea Astronomica Româna „Camille Flammarion”, al carei prim presedinte va fi amiralul Vasile Urseanu.

Acesta va construi în anul 1910 pe bulevardul Coltei (actualul Lascar Catargiu) un Observator Astronomic, la care aveau acces pasionatii de astronomie înscrisi în Societatea Astronomica nou înfiintata. În anul 1933, so?ia amiralului Jeanne Urseanu, doneaza cladirea municipalitatii conform dorin?ei testamentare a so?ului sau. Din anul 1950 (pâna în prezent) Observatorul este deschis publicului pentru contemplarea astrilor de pe bolta cereasca, activitatea de popularizare a astronomiei fiind principala misiune a speciali?tilor.

Observatorul a sprijinit si activitatea astronomilor amatori din Bucuresti prin Astroclubul Bucuresti, înca din anii ´60 fiind realizate de catre personalul de specialitate cursuri de introducere în astronomie. De-a lungul timpului de la Observator s-au efectuat si observatii stiintifice, Observatorul având codul Minor Planet Center A92.

Din anul 2017, publicul beneficiaza de noile dotari ale Observatorului, un telescop computerizat, cu oglinda de 40 cm în diametru, lunete pentru observa?ii nocturne, un telescop pentru observarea erup?iilor solare, un planetarium mobil ?i o expozi?ie cu specific astronomic.
Observa?ii astronomice se fac numai daca cerul este senin.

Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” este parte a Muzeului Municipiului Bucuresti – un complex muzeal amplu, de importan?a na?ionala, cu un patrimoniu diversificat si numeros, reprezentativ pentru dezvoltarea orasului Bucuresti.