Observații

În fiecare seară senină vizitatorii pot admira obiectele cereşti. O simplă privire aruncată înspre cer este în primul rând un mijloc de recreere, pentru vizitatori și noi.

Însă la Observatorul Astronomic se fac şi observaţii ştiinţifice (strângere de date și/sau prelucrarea lor). Acestea nu se pot face cu ochiul ci folosind camere digitale speciale, foarte sensibile. Cerul luminat al capitalei nu permite realizarea unor anumite observaţii, dar la Observator se fac următoarele tipuri de observaţii (cu valoare științifică sau nu): măsurători de poziții de asteroizi și comete, urmărirea în timp a strălucirii stelelor variabile sau a supernovelor (cu filtru Johnsons V putem coborî până la magnitudinea 16, fără filtru până la 17, cu SNR>50), observarea suprafețelor sau a atmosferelor planetare și observarea Lunii.

Observațiile se trimit organizațiilor care centralizează datele: determinări de poziții la Minor Planet Center (cod de observator A92), determinări de străluciri la American Association of Variable Star Observers (cod de observator SBX) sau la Supenovae.Net.

Observații recente

Observații pe categorii

Click pe fiecare planetă în parte pentru a merge la observațiile astronomice respective.

Imagini cu Jupiter Imagini cu Saturn Imagini cu Marte Imagini cu Venus

Prezentăm mai sus câteva din rezultatele noastre din ultimii ani. O mare parte din ele (până în 2009) au fost realizate folosind instrumente ala asociaţei Astroclubul Bucureşti.

Toate imaginile din paginile de observaţii pot fi descărcate şi vizionate gratis, dar dacă le folosiţi la ceva anume trebuie să ne cereţi permisiunea.

25-Apr-2016 10:54