Echipa

Observatorul Astronomic este o subunitate a Muzeului Municipiului București.

În prezent, colectivul Observatorului Astronomic este alcătuit din urmărarele persoane:

• Adrian Șonka - coordonator, muzeograf (site personal)
  • Mihai Dascălu - referent
  • Elisabeta Petrescu - muzeograf (site personal)
  • Vladimir Ștefănescu - muzeograf

Coordonatori ai Observatorului Astronomic

Dr Harald Alexandrescu (coordonator între 1984-2005)

S-a înscris în Astroclubul Bucuresti în anul 1959, fiind printre cei mai vechi membri ai acestei asociații, între 1984-1991 fiind și presedinte acestuia. În anul 1984 a preluat functia de coordonator si sef al Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", devenind un simbol al acestei instituții și a popularizării astronomiei în țara noastră.

Dr. Harald Alexandrescu

A absolvit, în anul 1967, Facultatea de Matematica-mecanică a Universității din București, Secția Astronomie și a devenit doctor în științe matematice (disciplina mecanică cerească) în anul 1982. A încetat din viață pe 17 iulie 2005.

În 2012 asteroidul 346261 a primit oficial numele de Alexandrescu.

Articole semnate Harald Alexandrescu:

Ion Corvin Sângeorzan (coordonator între 1968-1982)

După Matei Alexescu vine la conducerea Observatorului, Ioan Corvin Sângeorzan. Acesta pune bazele Astroclubului București pe care în antrenează în activitățile Observatorului. Astfel începe o colaborare ce se continuă și azi.

Ioan Corvin Sângerozan

A fost cercetător la Institutul Astronomic și a devenit un popularizator al astronomiei, având la activ multe cărți scrise.

A fost coordonator al Observatorului Astronomic între 1968 și 1982. A încetat din viață în 2009.

Matei Alexescu (director între 1957-1968)

A absolvit Facultatea de Matematică și a găsit de lucru la noul (re)înființatul Observator Astronomic Popular. A folosit la maxim dotarile Obsevatorului iar în 1957 devine directorul acestei instituiții.

A realizat expoziția de astronomie din cardrul Observatorului și a construit multe telescoape. Alexescu a construit primul coronograf din România, probabil chiar unicul. A fost directorul Observatorului până în 1968.

A plecat la Bacău în 1979 unde a lucrat la Muzeul Științelor Naturii. A colaborat cu multe asociații din străinătate, Societatea Astronomică Franceză oferindu-i o medalie pentru observațiile sale astronomice deosebite. A reușit să înființeze un Observator Astronomic și la Bacău, observator ce funcționează și acum.

Matei Alexescu

A scris 16 cărți de popularizare a astronomiei. A decedat în 1993.

O lucrare reprezentativă pentru activitatea lui Matei Alexescu se găsește la biblioteca de astronomie (Note și Observații Astronomice).

Observatorul Astronomic își datorează existența câtorva oameni pasionați de astronomie și de popularizarea ei. Aceștia sunt Nicolae Donici, astronom român, Călin Popovici tot astronom, academician Gheorghe Demetrescu. Luneta ecuatorială a fost repusă în funcțiune de ing. Cyril Petrescu, prof. dr. Aurel Iacovache, mecanicii Mircea Marcopol si Gaspar Stefan de la Observatorul Astronomic al Academiei. O contribuție importantă a avut-o și Vladimir Boico, membru al Astroclubului București.

Pagina web a Observatorului Astronomic, www.astro-urseanu.ro a fost realizata de: Adrian Bruno Sonka.

Administrarea paginii : Adrian Bruno Sonka sonka at astro-urseanu.ro