Cometa 252P/LINEAR - martie/aprilie 2016

O cometă destul de strălucitoare își face apariția pe cerul de dimineață, unde va rămâne în următoarele luni.

Traiectoria cometei 252P/LINEAR

Din păcate doar poziționarea cometei rămâne favorabilă, strălucirea scăzând după 30 martie.

Obiectul nu se materializează din nimic pe cer, ci devine vizibil aflându-se de acum încolo, în constelații care pot fi văzute și de români.

S-a deplasat aparent foarte repede pe cer, străbătând patru constelații în ultima săptămână. S-a aflat în preajma polului sud ceresc, apoi în Apus, Triangulum Australe și Ara. În dimineața zilei de 26 martie se află în constelația Scorpius, o parte de cer care se vede și de la noi.

Traiectoria cometei 252P/LINEAR

Cometa se va mișca în continuare rapid prin Scorpius, dar viteza scade, rămânând din aprilie în constelația Ophiucus.

Cometa s-a mișcat repede dintr-un singur motiv: a trecut la numai 5,4 milioane de km de Pământ. Foarte aproape… astronomic vorbind.

Orbita cometei 252P/LINEAR

În prezent (26 martie) cometa are magnitudinea 4,5, semn că se vede cu ochiul liber din afara orașelor, ca o pată difuză. Un binoclu o arată la fel, iar prin telescop îi puteți urmări mișcarea printre stele.

Perioada optimă de observare este, în următoarele zeci de zile, ora 4-5 dimineața